Koľko vitamínu C denne potrebujeme?

Existujú okolnosti, pri ktorých naše telo vyžaduje vyšší príjem vitamínu C. O aké sa jedná?

Referenčná hodnota príjmu vitamínu C je 80 mg / deň. Je to dávka pre dospelého človeka, ktorá nezohľadňuje vek, pohlavie ani hmotnosť.

Existujú však okolnosti, pri ktorých naše telo vyžaduje vyšší príjem vitamínu C. Ako napríklad zimné obdobie chrípok a nachladnutí, zvýšená fyzická i psychická záťaž, obdobie rastu alebo puberta. Viac o vyššej potrebe vitamínu C nájdete tu.

Vitamín C sa prirodzene nachádza v mnohých druhoch ovocia a zeleniny a jeho obsah sa u rôznych druhov výrazne líši. Obsah vitamínu C sa v potravinách znižuje pri tepelnom spracovaní alebo pri skladovaní ovocia / zeleniny v teple a na svetle (až o 70 %). Je preto ťažké presne zistiť, koľko vitamínu C denne v potrave prijmeme. Viac o obsahu vitamínu C v prirodzenej strave nájdete tu.

Prečo potrebujeme vitamín C

Ochraňuje bunky pred oxidačným stresom
Je dôležitý pre tvorbu energie
Zvýšená potreba u fajčiarov
Zvyšuje vstrebávanie železa
Pomáha znížiť vyčerpanie a únavu
Je dôležitý pre imunitu